W lutym 2010 roku nawiązaliśmy współpracę z włoską szkołą podstawową na Sycylii. Wspólnie opracowaliśmy projekt pt. „ Around My Village”, uczestniczyli w nim uczniowie naszej szkoły podstawowej. Projekt także otrzymał niezbędne akceptacje i odznakę. Celem projektu było zaprezentowanie partnerowi swoją najbliższą okolicę, jej historię, ciekawostki czy zabytki.

W pierwszej części uczniowie przedstawiali się, prezentowali swoje zdjęcia. Kolejne części projektu stanowiły zdjęcia wraz z opisami najciekawszych miejsc okolicy. Uczniowie przygotowali także prezentacje w programie power point, w których opisywali tradycje świąteczne.

Kolejny projekt w ramach programu eTwinning rozpoczęliśmy w kwietniu 2010 roku. Projekt ten był krótszy, trwał 1 miesiąc a jego tytuł to ”My European Friend” („Mój europejski przyjaciel”). Uczestnikami projektu byli uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum oraz uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły z Beclean. Projekt ten również otrzymał niezbędne akceptacje oraz odznakę eTwinning Label. W ramach tego projektu uczniowie naszego zespołu oraz uczniowie z Rumunii wymienili się wykonanymi własnoręcznie zakładkami do książek (zostały wysłane pocztą). W ramach tego projektu uczniowie szkoły podstawowej wykonali plakaty o tematyce unijnej.

Wymienione prace zostały zaprezentowane podczas obchodów Dnia Europejskiego w naszej szkole.

Prezentacje wykonane przez uczniów:

Easter

Easter Włochy

Introduction Włochy presentation

Prezentacja Włochy

 

Efekty współpracy w ramach programu eTwinning: nawiązanie nowych znajomości z uczniami szkoły partnerskiej, wyższy poziom umiejętności językowych, sprawne posługiwanie się technologiami informacyjnymi oraz poznanie kraju partnerskiego – tradycje, ludzie,  okolica, system edukacyjny, rozpoznawanie i akceptowanie różnic i podobieństw miedzy kulturami krajów partnerskich; pisanie o tradycjach i zwyczajach może zachęcić do refleksji nad wartościami zawartymi w tradycjach narodowych i lokalnych; podniesienie jakości nauczania poprzez zastosowanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej jako wartościowej pomocy dydaktycznej; przychylne nastawienie rodziców do współpracy w ramach programu co wyrażali w swoich opiniach na stronie internetowej szkoły.

Poprawiony (środa, 10 sierpnia 2011 13:58)